Inscrierea la Colegiul Medicilor

Inscrierea la colegiul medicilor este obligatorie pentru a putea lucra in Franta.

Cum sa depuneti o cerere de inscriere si cum sa constituiti un dosar

Conform articolului R4112-1 din codul sanatatii publice, trebuie sa cereti inscrierea dumneavoastra la Colegiul medicilor corespunzator locului de exercitiu.

Aceasta cerere poate fi facuta prin scrisoare recomandata cu aviz de receptie sau depunere contra unui justificativ, acompaniata de dosarul care comporta elementele urmatoare :

  1. Copie a actului de identitate in curs de valabilitate
  2. Copie dupa diploma de doctor in medicina +certificatul de conformitate traduse si legalizate
  3. Copie dupa diploma de specialitate + certificatul de conformitate traduse si legalizate
  4. Cazier judiciar datand de mai putin de 3 luni– traducere legalizata
  5. 2 fotografii
  6. Un certificat de radiere de la colegiul medicilor la care ati fost inscris anterior, sau declaratie pe onoare certificand ca nu ati fost niciodata inscris la alt colegiu –traducere legalizata
  7. Declaratie pe onoare ca nicio instanta putand lasa loc unei condamnari sau sanctiuni succeptibile sa aiba consecinte asupra inscrierii dvs la colegiu, nu sunt in curs.
  8. CV actualizat
  9. Toate elementele care pot sa stabileasca cunoasterea suficienta a limbii franceze
  10. 2 chestionare

– (in functie de departament, documente suplimentare va pot fi solicitate : certificat de nastere, casatorie etc)

Dupa ce ati depus documentele:

Primiti un aviz de receptie al dosarului dumneavoastra, indicand , daca este cazul, documentele care lipsesc si data maxima la care decizia va fi luata.

Odata intrat in posesia documentelor, un dosar este constituit pe numele dumneavoastra de catre Consiliul departamental. Consiliul desemneaza in acest moment un referent care costituie un raport scris in urma unui interviu colegial cu dumneavoastra si o prezinta consiliului.

Consiliul departamental verifica intrunirea tuturor conditiilor cerute pentru inscriere, si anume moralitatea, independenta, competentele profesionale sau ca nu prezentati o boala in incompatibilitate cu exersarea profesiei.

In urma inscrierii, va trebui sa comunicati Consiliului departamental contractele dumneavoastra de munca.

Termenul in care se pronunta decizia:

Consiliul departamental dispune de un termen de maxim 3 luni, din momentul receptiei dosarului complet, pentru a stabili un raspuns.

Termenul poate fi prelungit cu 2 luni daca exista dubii in ceea ce priveste competentele sau aptitudinea psihologica a candidatului.

Decizia de inscriere sau de refuz sunt notificate interesatului in saptamana care urmeaza deciziei consiliului. Aceste decizii sunt transmise si Consiliului national si Directorului general al Ageniei Regionale de Sanatate (ARS).

Recursul:

Toate deciziile de refuz trebuiesc justificate.

Nicio decizie de refuz nu poate fi luata fara ca medicul sa fie invitat, cu 15 zile inainte, prin scrisoare recumandata cu aviz de receptie, sa se prezinte in fata consiliului departamental si sa si prezinte explicatiile.

Leave a comment